Utenfor normalen

Det var definitivt utenfor normalen for meg å reise på arrangert tur til håndball-EM, men du så gøy det var! Da Siv lurte på om jeg ville være med til Gøteborg i våres, tenkte jeg at det ville bli gøy uansett – nevermind the håndball, liksom – og så tenkt, så gjort. Plutselig var helgen her og vi busset avgårde til Gøteborg tidlig fredag med Escape travel og Håndballforbundet. Det var mer eller mindre rett i gang med kampene – da vi tok med oss kampen for 5.plassen før semifinalene. Det ble en lang dag i hallen, men topp stemning og mye morro! Jeg holdt meg unna håndballeffektene fredag, men lovte å ta på meg hatten med rødt, hvitt og blått hvis vi kom til finalen. Hvilket vi gjorde!

img_9597img_9612img_9620img_9627

Lørdag var det kampfri, og vi slakket med shopping i Avenyn og julemarked i Liseberg. Superkoselig og deilig med en rolig dag. Vi fant også en super restaurant – Joe Farelli’s som ble lunsjstedet vårt både lørdag og søndag. Lørdag kveld var vi også med Escape travel og reisefølget på O’Learys – som de hadde reservert for oss. Morsom kveld med altfor mye godt drikke. Søndag var det finaldag – så etter en avslappet morgen og lunsj tok vi turen til Scandinavum for to spennende kamper. Frankrike vant som forventet, selv om vi heiet på Danmark – og Norge-kampen var ulidelig spennende til tider. Stor stemning og mye lyd da vi vant med det ene målet!

Vi fikk også med oss medaljeseremoni og ikke minst EM-banketten. Den ble servert på Gothia Towers hotel (der jentene og jeg bodde i sommer på vår lille Gøteborg-tur!) med nydelig mat, taler og håndball-jentene. Å spise middag klokka elleve på kvelden slo oss helt ut – haha – så etter at desserten var spist, drinkene drukket og svingdansene i gang snek vi oss avgårde og tilbake til hotellet for etterlengtet søvn – godt fornøyde med helgen!