På denne tida

Høstferien går mot slutten, selv om jeg strengt tatt ikke har hatt høstferie. Jentene har kost seg masse på fjellet med besteforeldrene som de pleier – og landet i heimen igjen i går. Jeg har benyttet dagene uten barn til i grunnen gjøre minst mulig – ikke rydde, ikke vaske, ikke planlegge. Jeg har vært på kino, jeg har vært og danset på Blå, ligget på sofaen og slappet av. Helt nydelig. Jeg har også kjent på at høstferien forbindes med mindre morsomme ting. For to år siden døde faren min mens vi var på høstferie i London. For fire år siden i dag sovnet mormor stille inn. Ikke lenge etter – i januar 2014 – forsvant også bestemor. Det ble veldig mange som forsvant på kort tid, og alle sammen på denne tida. Plutselig var en generasjon borte og jeg var rykket opp et hakk. Det er trist, men også godt å huske på dem – fortelle jentene om dem og holde historiene deres i live. Det er så mye historie, så mye fremgang og forandring.

IMG_5792
Mormor, bestemor, pappan og meg

Ta vare på folka dine – og historiene deres.
Besøk dem, snakk med dem – og husk å skrive alt ned 😉

 

Lillesøsters

 

Legg igjen en kommentar

